Garevački Internet portal ®

Informacije za sve generacije!

Pet09202019

Last updateUto, 10 Ruj 2024 7pm

Patnje usljed bavljenja okultnim praksama

Dobrano sekularizirani svijet sve više tone u ponore paklenog kraljevstva. Lakše se razumije kada se kaže da duh Zloga sve snažnije zahvaća sve pore ljudskog življenja koristeći svaku ljudsku slabost, propust i "pospanost". Posvuda se susrećemo sa simbolikom onoga što nam ukazuje na stvarnu prisutnost i moć tajanstvenih sila koje nas svud naokolo okružuju. Ponuda je napretek. Cijela invazija. Počev od televizijskih spotova i drugih njezinih ponuda preko tiska svih vrsta i boja. Gotovo da nema svjetovnog tiska koji ne stoji u promidžbenoj službi raznih okultnih praksa. Tisak je prepun raznih magijskih, vračarskih, spiritističkih, tarot, kvaziiscjeljiteljskih, vidovnjačkih i drugih okultnih ili šarlatanskih praksa. Bavljenje okultnim gotovo je postalo modernim oblikom vjerovanja. Ljudi se sve više i češće obraćaju za pomoć tim šarlatanima koji, ne brinući se za zlo koje se nanosi jadnim ljudima, svoje "usluge" uglavnom skupo naplaćuju.


Sotona je biće destrukcije. On ne zna ništa drugo do činiti samo zlo. Najveća mu je poslastica čovjeka zavesti, obmaniti, zabluditi ga. Ono što je Bog stvorio kao jedinstvenu i smisaonu cjelinu sotona nastoji na svaki mogući način obesmisliti i razjediniti. Čovjeka zavesti do te mjere oholosti, da povjeruje kako je samodostatan, sam sebi bog. Prikazujući svijetu Božje djelo i Kraljevstvo nebesko kao najobičniju utopiju uvodi svoje podanike u zabludu da je svijet bez Boga moguć, odnosno da je tek tada moguće uživati svijet bez boli i patnje. Svijet užitka postaje glavnim životnim motom, temeljnim životnim smislom. Onog trenutka kada se između čovjeka i Boga postave bogovi (bogatstvo, novac, užici), Boga se doživljava kao suparnika, nešto što je nepoželjno, nešto što samo smeta. Na površinu čovjekova života isplovljava njegovo JA , koje tada po svojoj slobodnoj volji vodi čovjeka putevima bez Boga, putevima svijeta. Dakle, čovjek poradi grijeha nije više sposoban da spozna stvarni značaj dobra, istine i ljepote.

Nezaobilazno je pripomenuti još jedno područje življenja u kojemu se događaju smrtno negativni utjecaji na čovjekov bitak i njegovu  egzistenciju. Nažalost, to je ono što je ljudsku povijest pratilo u korak opterećujući  ljude s najtežim oblicima duhovnih boli. Naime, riječ je bavljenje okultnim praksama. Usljed bavljenja okultizmom, ezoterijom, spiritizmom, magijom i sličnim praksama nastaju teški duhovni poremećaji, nemilosrdne duhovne devijacije i patnje. Osoba koja ima doticaj s tim praksama ili u njima prakticira i sudjeluje, doživljava strašne traume i priviđanja. Nije rijedak slučaj da se događaju i samoubojstva ili se pak osjeti slabljenje intelektualnog razvoja pa i u smislu svekolikog psovanja.

Čovjek griješi protiv prve Božje zapovijedi. Pripisuje sebi moći koje mu ne pripadaju, koje ne može posjedovati. Bog je doduše čovjeka stvorio na svoju sliku i priliku, ali se bitno razlikuje od svojega stvorenja. Prorok Hošea je zapisao osobnu Božju riječ: "Narod je moj sklon otpadu; ...kako da te predam Izraele! ... Srce mi je uznemireno ... jer ja sam Bog, a ne čovjek..." (usp. Hoš 11,7-9). Bog nam jasno veli da nije kao mi stvorovi. A mi si u svojoj oholosti hoćemo pripisati Božja svojstva i moć. Umjesto da, u nezgodnoj situaciji tražimo pomoć od Boga kojemu je moguće pomoći ljudi se obraćaju šarlatanima što manipuliraju ljudskim praznovjerjem, vjerom u idole koji nikome ne mogu pomoći, ne mogu nikoga spasiti. Umjesto da budu oslobođeni muke ili onoga radi čega polaze u bavljenje okultnim bivaju zarobljeni. Njihovi problemi se još više produbljuju i život redovito postaje još mučniji. Mnogi koji su se bavili nekom od tih praksa izgube svoj mir, sigurnost i samopouzdanje. Preplašeni su do te mjere da u sve sumnjaju i u svemu vide opasnost i zlo. Pa čak psihički oboljevaju.

Jao je onima koji se obraćaju za savjet i pomoć onima koji svjesno ili ne surađuju sa Zlim. Gatari, magi, hirtomani, bioenergetičari, rašljari, radiostezisti, spiritisti i tko zna koji još imaju na umu samo jedno spekulirati s ljudskim strahom, naivnošću i praznovjernošću nebi li čim više zaradili i što udobnije živjeli. Za štetu koju nanose jadnim ljudskim dušama i ne mare. U pozadini te igre s ljudskim patnjama stoji napast sa svojim ciljem da za sebe prisvoji čim više duša. Zato svi sluge sotonine i slove za iscjeljitelje i pomagače u nevolji, jer kako bi inači i privukli koju žrtvu. Obraćajući se čovjeku iscjeljitelju duše griješim protiv prve Zapovijedi, jer samo je Bogu moguće iscjeljivati. Ako se slučajno i dogodi naočigled tako da se čini da se događaju dobri i pozitivni pomaci to je samo zato da se duša utvrdi u zlu i da se potpuno veže uz zloga. Kasnije nastupaju problemi mnogo veći nego li su bili na početku. Zli lakovjerne duše što im se predaše sreže u gležnjevima tako da se teško ili više nikada ne dignu na svoje vlastite noge.

Dok sam bio dječak slušao sam jedan tragičan događaj slične naravi. Naime, žena je pošla hodži da joj kaže istinu o njezinu mužu koji je, izgleda, živio s jednom drugom ženom. Hodža joj je kazao da je njezina sumnja istinita i da je tomu krivnja kod jedne žene u njezinoj blizini, a koja je prema njoj neprijateljski raspoložena. Naime, ta joj je žena zakopala u štali nekakvu bočicu kao vračku koja treba unijeti nesreću i razdor u obitelji. Preporučio je ženi da potraži bočicu i da ju zakopa negdje gdje nitko ne hoda, u nekakom gustom šipragu. Za ženu, koja je naime čarala, predvidio je hodža moguću i skoru nesreću.

Žena je uzela  nekakav zapis i učinila kako joj je hodža kazao. Ako je moguće povezazi zbiljsku nesreću koja se dogodila ženi u susjedstvu s tim čaranjem, onda je razvidno kako vraga nije trebalo dugo čekati da pokaže svoje pravo lice. Umjesto da se problemi u obitelji počnu rješavati na bolje sve je išlo još više naopako. Muž se još više razjario i sve po redu fizički i vrbalno zlostavljao. Na kraju se i oženio s ljubavnicom. Jednom prigodom je doša doma i počeo ih sve u kući progoniti i tući. Supruga je pobjegla u podrum i tu se zaključala. On je sve više navaljivao s namjerom da razvali vrata. Žena ga je opominjala da odustane inače će se dogoditi velika nesreća.

Kada je provalio u podrum dočekala ga je s posudom stopostotne esencije i izlila mu je u lice. Dok se on borio sa svim tim mukotrpnim posljedicama opasne kiseline ona je uspjela pobjeći njegovoj silini. Mužu je možda i izmakla, ali sjeni zla nemoguće je pobjeći bez Božjeg zahvata. Da li je to uspjela spoznati kroz tijek svog daljnjeg života – neznam. Sretna sigurno nije, a niti joj je mirna savjest. Bilo bi dobro da se pokajala i potražila pravi načinkako ponovo doći pod okrilje Kristovog svjetla, na put koji vodi u njegovo Kraljevstvo. U mnogim sličnim slučajevima potvrđuje se ona poslovica koja kaže: „Tko sa vragom tikve sadi od glavu mu se razbijaju“. Tko po sličnim praksama misli ili vjeruje naći rješenje za svoje probleme treba znati da je u velikoj zabludi i da time još više produbljuje svoje ionako teško stanje. Kao što je Kristovom uskrsnuću prethodila kalvarijska muka, raspeće na križu i mučenička smrt tako i stvarnoj sreći i smislu prethodi prihvaćanje patnje, boli i križa te umiranja svijetu i svemu što dolazi od njega da bi mogli uskrsnuti u svjetlu vjere ufanja i ljubavi.

Ako si možemo predočiti sliku (vrednota) sveukupnog našeg života i promislimo da li smo pravilno upotrijebili svoj život uviđamo da patnja smisleno pripada životu jednako kao što su sudbina i smrt sastavno tkivo iste čovjekove egzistencije. Naime, ako bi patnju izdvojili iz života, time bi se narušila sveukupnost životnog smisla. Čovjek kao biće odgovorno vlastitoj egzistenciji dužan je prihvatiti križ što izrasta iz života i hrabro ga nositi na putu vjere u Vječnost. Svaka životna situacija, pa i ona u kojoj se trpi, nudi obilje mogućnosti ostvarivanja vrednota. Život je uvijek prilika za nešto (Hebbel). Tako i prava (neizbježna i muke dostojna) patnja postaje ljudsko ostvarenje. Puni smisao patnje pokazao nam Otkupitelj na sebi samome uskrsnuvši treći dan nakon mučeničke smrti na križu. Uskrsnuće je najjači govor o nadi u bolje ljepše sutra, u pobjedu istine nad laži, pobjedi svjetla nad tamom, dobra nad Zlim. Poslije noći slijedi dan – svjetlo i sigurnost.

###BLANK###